Sep 6, 2012

PLAY | Շունչ տանք հողին - ԿՈՏԱՅՔ

Սեպտեմբերի 3-ին Հայաստանի Հանրապետության Կոտայքի մարզի Նոր Հաճըն քաղաքում Վարդանյան Վարդանը՝ PLAY ծրագրի մասնակիցներից մեկը, իրականացրեց «ՇՈՒՆՉ ՏԱՆՔ ՀՈՂԻՆ» ծրագիրը՝ «Հասուն եղիր, մեր բնությունը պահպանիր» (Be Mature, Save Our Nature) կարգախոսով: Ձեզ ենք ներկայացնում ծրագրի ընթացքի մասին պատմող անմիջական մի տեքստ՝ գրված հենց Վարդանի կողմից:

Գիշերն անհանգիստ էի… Մտածում էի միայն մի բանի մասին` կարո՞ղ եմ արդյոք ծրագիրս կատարել լավ, ուղղակի լավ… 


Առավոտը սովորականներից էր , քամի կար : Գնացի դպրոց վերադարձա ու անընդհատ նայում էի  ժամացույցին: Սպասում էի՝ գա ժամը 16:00-ն, որ սկսեմ նախապատրաստական աշխատանքները: Շատ ուշ եկավ ինձ համար: Մինչդեռ ուրիշները ճաշում էին իրենց տներում, ես արդեն հագել էի ձեռնոցներս ու գնում էի ծաղիկները վերցնելու արդեն իսկ պայմանավորված տեղից: 

Երևի հիմա մտածում եք՝ ինչու՞ եմ այսպես  խորհրդավոր սկսել. հավատացեք այս ամենը արվում է, որպեսզի գերի կարդացողին /սա  իհարկե կատակ էր :)

Դե ինչ ծաղիկներն արդեն ինձ մոտ են, և ես ու ընկերս գնում ենք պայմանավորված տեղ, ուր մեզ պետք է սպասեին խմբի մնացաց անդամները: Ինչպես ամբողջ հայ ժողովուրդը, այնպես էլ մենք՝ հաճնցիներս, ունենք ուշանալու հակում: Հավաքվեցին 17:15, խումբս 9 հոգուց էր բաղկացած, իսկ հետո աստիճանաբար մեզ միացան շենքի բնակիչներ և ուղղակի անցորդներ: Մինչ սկսելը հավաքեցի բոլորին և ուղղակի հարցրի՝ ինչպե՞ս եք: Մտածում եք՝ տարօրինակ է, չէ՞: Բայց անկեղծ այդ հարցից հետո վստահությունս ավելացավ ընկերներիս նկատմամբ, որովհետև հետևեց դրական ու ոգևշնչող պատասխան՝ մենք շաատ լավ ենք, ե՞րբ ենք սկսում: 

Դե ինչ, շենքի բնակիչներից վերցնելով համապատասխան գործիքները՝ սկսեցինք աշխատել: Մի մասը  հողն էր փափկացնում, մյուսները՝ ծաղիկները տնկում ու ջրում, իսկ ես զբաղված էի տարածքի մաքրությամբ, մնացածը նկարվում էին :)

Առաջին արձագանքը, երևի, երբեք չեմ մոռանա: Մոտ 65 տարեկան տատիկ էր. տեսնելով մեզ աշխատելիս՝ կանչեց ինձ ու ուղղակի գովասանքի խոսքեր ասեց: Այս թեթև աշխատանքը սպասվածից երկար տևեց. ոգևորվելով բնակիչների խոսքերից՝ մենք մաքրեցինք մոտակա տարածքը, որը ամբողջովին պատված էր խոտերով և աղբով: 

Ծաղիկները արդեն հողի մեջ էին: Վերջին անգամ այդ ծաղկամանները հողի շունչ զգացել էին մոտ 15 տարի առաջ: Ամենուրեք  փայլում էր: 

Հարկ է նշել, որ ծաղիկները և ծառերը ջրվեցին հարևանների օգնությամբ: Նրանց հետ պայմանավորվեցինք, որ պարբերաբար պետք է հետևեն ծաղիկներին, իսկ ես ամեն շաբաթ կգնամ և ծաղիկներին կազատեմ ավելորդ մոլախոտերից: 

Արդեն երեկոյան ժամը 21:00-ն էր, բայց մենք չէինք ցանկանում հեռանալ: Մեզ ո՛չ ցուրտ եղանակն էր խանգարում, ո՛չ էլ մթությունը: ճիշտ է, բոլորս էլ հոգնած էինք, բայց ժպտում էինք՝ տեսնելով անցորդների դրական արձագանքները: 

Բնության ուժը անսահման է: Ավարտեցինք աշխատանքը, հավաքվեցինք և ըմպեցինք անարատ գինի, որը ես իմ ձեռքերով էի պատրաստել: Շնորհակալություն հայտնեցի բոլորին…  

Եվ հիշեք` ծաղիկները դրախտի մնացորդներն են Երկրի վրա, ուրեմն արժե ծաղիկներ տնկել և ՇՈՒՆՉ ՏԱԼ ՀՈՂԻՆ
------------------------------------------------------------
Ծրագրի վերահսկող մենթոր - Գևորգ Լոռեցյան
Ծրագրի հեղինակ, իրականացնող - Վարդանյան Վարդան

Տեքստը ու նկարները՝ Վարդանյան Վարդանի
ՆԿԱՐՆԵՐ ՊՐՈՄՈ ՀՈԼՈՎԱԿ ԾՐԱԳՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

1 comments:

Vardanius textd kardaluc nenc mi tesak indz zgum ei henc dra mej, vorovhetev akanates ei amenin u qo aprumnerin el, te vonc eir partachanach amen inch verahskum...... baci hoxin shunch taluc, cragiry nayev ognec aveli mtermanal ynkernerov..... mi xosqov STACVEC !!........ shnorhavor qez u boloris :))))